Canica!

Lovisas favorit här nere i Spanien är en liten c-ponny som heter Canica (betyder kula, en sån där som man spelade med när man var liten), och när hon var här så tyckte hon att Javier skulle göra nåt med henne istället för att hon bara skulle gå i hagen. För han tänkte att hon blir en perfekt ridskoleponny när han startat sin ridskola (om det nu nånsin blir en sån), men så kom dom på att dom kanske skulle avla på henne. Så nu ska hon få föl med Conquistador, den fina hopphingsten. Undrar hur det kommer se ut? Ni kan ju föreställa er en blandning från bilderna.

Idag har vi iaf storstädat huset, det är nog finare nu än när jag kom hit till och med. Men det kändes lite som att det var dags, jag hittade tre spindlar och ett myrbo på min sida av rummet, Linneas sida var minsann krypfri. Men det är så jobbigt att städa när man slutat jobba klockan tio på kvällen och dör av hunger så det blir lätt stökigt... Så förhoppningsvis orkar vi hålla efter  allt lite bättre nu när det är så fint:p

Annars händer inte så mycket, men jag blir lite mobbad för min stockholmska (bor ju med en skåning, en värmlänning och en från Jämtland så...) och så har vi fått tillåtelse att rida ungstona (eller snarare så är de inte lika knäppa längre). Ska strax äta middag och sen duscha, är ledig imorrn så då blir det shopping:D








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0