I väntan på middag

Idag, precis som de senaste dagarna, har det verkligen varit skitväder. Idag var sämsta hittills. MEN det verkar som att det blir lite solsemester innan jag kommer hem iaf:D Klara står och lagar middag, javier och Ana kom hem från Aachen vid sju så vi fick mer mat för nån halvtimme sen. På måndag åker Klara och Rebecka hem, sorgens! Tur att Markus och Linnea är här så jag inte blir ensam igen:p Annars känns det som att det inte händer så mycket här utom Alejandros inbillade krig mot oss svenskar. Idag när han pratade med mig på spanska så svarade jag på engelska, och han kan ändå en del engelska men då sa han att jag måste prata spanska för annars fattar han inte och du kan ju spanska. Men det kan jag ju inte. Fast jag lyckades ändå men det är så knäppt att han och Oscar tycker vi är knäppa som är i Spanien och inte kan flytande spanska. Att vi kan flytande engelska är liksom inget de bryr sig om, för om man är i Spanien då ska man prata spanska... Finns en massa intressanta historier att berätta om Alejandro men jag tror jag spar dom, annars blir det bara massa klag på den här bloggen och jag har ju faktiskt kul för det mesta! Det enda ni behöver veta om honom är att han är så korkad så man kan liksom inte göra annat än att skratta åt om fast man helst av allt vill banka in lite vett i skallen på honomxp Tur att man vet att ens egna liv är mycket mer lyckat än hans. Skadeglädje är den bästa glädjen.

Får se om jag lyckas få upp lite bilder, inte lika många och fina som Jossans men ändå...

Kommentarer
Postat av: Maja

Fin blogg! :D

2011-07-26 @ 23:10:54
URL: http://teamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0