förresten, fånen

Haha glömde. Mycket viktigt. Ni vet kanske att jag och Emelie hade likadana telefoner? Just det, hade. För under song-kraan och vattenkriget i Thai hade jag smartass som jag är min dyra nya telefon i fickan i en plastpåse. Eftersom jag blev heelt soaked av vatten blev naturligtvis telefonen typ fuktig. Trots påsen. Batteriet blev blött, mobilen protesterade genom att stängas av och blinka rött. "Men funka" tänkte jag irriterat och gjorde det man absolut aldrig får göra med fuktiga batterier, gånger 100. Nämligen försöka sätta på telefonen igen. Jag försökte dessutom ladda den, så batteriet tvärdog. Och i just den telefonmodellen kan man inte byta batteri, så telefonen var stendöd.

Det är därför jag just nu har en thailandmobil, en Nokia från typ -93 som är lila. Har pimpat den med lite Bangkok-klistermärken som det står Emo på. Dessutom har den världens bästa väckarklocka, när klockan ringer är det nämligen en sur thaitjej som vrålar "THE TIME IS 8:05. IT'S TIME TO GET UP. IT IS TIME TO GET UP!!" Jag vaknar lika garanterat varje gång. Underbart.

Haha, bara en parentes.

Kommentarer
Postat av: Emelie

HAHA ngt som faktiskt funkar pa morronen! XPXPXP

2011-06-15 @ 10:45:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0